Διόδια και ξεκατίνιασμα

Γράφει ο Χρίστος Χαραλαμπόπουλος σε άρθρο της Τρίτης 8/2/11

Το θράσος και το τζάμπα

Είναι ενδιαφέρον –κι ευεξήγητο– το γιατί η κυβέρνηση και τα μιντιακά παπαγαλάκια της επιλέγουν να μιλούν για τζαμπατζήδες όταν αναφέρονται στο κίνημα πολιτών «Δεν πληρώνω». Είναι πιο αποδοτικό να συκοφαντείς από το να εξηγείς και να αντιπαρατίθεσαι με επιχειρήματα. Ειδικά όταν ως γνήσιος φασίστας ενδιαφέρεσαι κι επιδιώκεις τον εκφυλισμό της Δημοκρατίας.

Αν, λοιπόν, η «συμμαχία των προθύμων» δεν μιλούσε για τζαμπατζήδες, τι θα μπορούσε να πει για τις χαριστικές συμβάσεις στους εργολάβους που –αν δεν είναι σκανδαλώδεις– υπηρετούν προφανείς παραλογισμούς; Πώς γίνεται, για παράδειγμα, τόσα χρόνια να πληρώνουμε το Δημόσιο Ταμείο Οδοποιίας, το οποίο είχε και την ευθύνη της άθλιας Εθνικής Οδού Αθηνών – Πατρών και η κυβέρνηση –νυν και πρώην– να μη νιώθει την ανάγκη να απολογηθεί για την ποιότητα του δρόμου; Πώς γίνεται η κυβέρνηση να απαιτεί από τον πολίτη να υπακούσει στον παραλογισμό, σύμφωνα με τον οποίο είναι υποχρεωμένος να πληρώνει σε έναν ιδιώτη ακριβά διόδια για ένα έργο που ΘΑ κάνει ο ιδιώτης, αφού πάρει τα χρήματα;

Πώς γίνεται η κυβέρνηση να απαιτεί από τον πολίτη που μένει δίπλα στην εθνική οδό να πληρώνει καθημερινά διόδια για να πάει στη δουλειά του, 100 μέτρα από το σπίτι του; Πώς γίνεται η κυβέρνηση να αδιαφορεί για την υποχρέωση του ιδιώτη που αναλαμβάνει την εκμετάλλευση της εθνικής οδού να κατασκευάσει παράλληλους δρόμους για να διασφαλίζεται η επιλογή πρόσβασης, όταν μάλιστα κάτι τέτοιο προβλέπεται από την ίδια τη σύμβαση; Πώς γίνεται, ή σωστότερα, ποιο είναι το «γενικό καλό» που υποτίθεται ότι εξυπηρετείται με την αύξηση του εισιτηρίου κατά 40%, την ώρα που εκείνοι που χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι οι χαμηλόμισθοι και περισσότερο χτυπημένοι από την οικονομική κρίση; Το κίνημα «Δεν πληρώνω», που δεν ζητεί να είναι όλα τζάμπα, είναι η μοναδική δημοκρατική και πολιτική αντίδραση των πολιτών απέναντι στον κυβερνητικό αυταρχισμό. Κι όλοι εκείνοι οι θρασείς και βολεμένοι μυαλοφυγόδικοι που συκοφαντούν ασύστολα, θα έπρεπε να χαίρονται.

Αυτός ο τρόπος αντίδρασης της Εξουσίας είναι ιδιαίτερα ενδεικτικός στο πόσο μη δημοκρατική αντίληψη έχει. null Αντί να εξετάσει με σεβασμό γιατί τόσοι πολίτες αντιδρούν, εκνευρίζεται γιατί δεν σκύβουν το κεφάλι. Χρησιμοποιεί μεθόδους Κατίνας κουτσομπόλας για να τους μειώσει. Παρ’ ότι έχουν σοβαρά νομικά επιχειρήματα, με βάση μάλιστα τους νόμους που η ίδια η Εξουσία έχει ψηφίσει.

  1. Όπως ότι δεν επιτρέπονται διόδια όταν δεν υπάρχουν παράπλευροι δρόμοι. Και παράπλευρος δρόμος για τη διαδρομή μέχρι τη Λαμία π.χ. δεν είναι η παλιά Εθνική από Μπράλλο. Επίσης ο παράπλευρος πρέπει να έχει 2 λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε κατεύθυνση.
  2. Ότι δεν επιτρέπονται μπάρες να διακόπτουν την ροή της κίνησης στις Εθνικές οδούς.
  3. Ότι υπάρχει ένα όριο γειτνίασης των διοδίων, νομίζω 110 χ.λ.μ. Δεν μπορούν να γίνονται διόδια κάθε 40 χλμ για παράδειγμα.

Υπάρχουν ένα σωρό άλλα ζητήματα, που μπορεί να μην εμπίπτουν στα χωράφια της παρανομίας, αλλά αντιτίθενται στην κοινή λογική. Όπως ότι όταν εγκαταστάθηκαν στα διόδια οι ιδιωτικές εταιρίες, η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη κόστιζε περίπου 10 ευρώ και τώρα περίπου 20τόσα. Αυτό από μόνο του δείχνει πως οι εταιρίες έχουν νοοτροπία αισχροκέρδειας. Εκτός αν μπορέσει κάποιος, έστω και με αστείο επιχείρημα (για να γελάσουμε ρε αδερφέ), να μας εξηγήσει ποια κοστολόγια ανέβηκαν ώστε να οδηγούν σε αναγκαστική ΤΕΡΑΣΤΙΑ αύξηση των διοδίων. Γιατί όταν η αύξηση είναι υπερδεκαπλάσια του επίσημου πληθωρισμού, θεωρείται από τεράστια έως ύποπτη για αισχροκέρδεια.

Όταν επιστρέφεις από Θεσσαλία (και πάνω) για Αθήνα, σταματάς στα διόδια της Πελασγίας και απαιτείται να πληρώσεις, ενώ 1-2 χλμ παρακάτω μπαίνεις στην παλιά Εθνική οδό, χωρίς νησίδα, με παλιό οδόστρωμα μέχρι και αμέσως μετά τη Λαμία. Για να μην αναφέρω τα εμπόδια που βρίσκεις λόγω των έργων που γίνονται στη Στυλίδα και αλλού. Αυτό εκτός από εξαιρετικά παράλογο, αποδεικνύει και πόσο έχει αποθρασυνθεί η ιδιωτική εταιρία που εκμεταλλεύεται το σημείο. null

Σε όλα αυτά το μόνο που έχουν να απαντήσουν οι πολιτικοί είναι να αποκαλούν τζαμπατζήδες τους πολίτες που συμμετέχουν στο κίνημα «Δεν πληρώνω». Μετά που το ξανασκέφτηκαν αποφάσισαν να ψηφίσουν νόμο που να θεωρεί αυτή τη λογική άρνηση σαν παράβαση του Κ.Ο.Κ. Νομίζω ότι η λευκή επιταγή που έχουν στο να αποφασίζουν τη νομοθεσία καταχράται και πρέπει να καταργηθεί. Έχουν σταθεί επανειλημμένα ανάξιοι της εμπιστοσύνης μας. Και αυτό (το τονισμένο) είναι πολύ σοβαρότερο θέμα από τα διόδια.

Το ιστολόγιο του κινήματος πολιτών «Δεν πληρώνω»

Ένα Σχόλιο to “Διόδια και ξεκατίνιασμα”

  1. Σωτήρης Αμυγδαλόπουλος Says:

    Γειά σας. Θα ήθελα να ρωτήσω εάν ενδιαφέρεστε για αθλητικούς συντάκτες.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: