Μεγάλη ομάδα

Ανεξάρτητα από το άθλημα, αλλά πάντα για τα ομαδικά αφού λέμε ομάδα, υπάρχουν κάποια χαρακτηριστικά που καθορίζουν τη σοβαρή ομάδα, που υπό προϋποθέσεις γίνεται μεγάλη ομάδα. Όχι την καλή ομάδα, που παίζει καλή μπάλα (ξώραφη ή σπυριάρα), αυτό είναι κάτι διαφορετικό. Σοβαρή ομάδα είναι αυτή που λειτουργεί επαγγελματικά, όπως π.χ. μια εταιρία κατασκευής μοτοσυκλετών. Όχι αυτοκινήτων, εκεί το μέγεθος είναι πολύ μεγαλύτερο.

Το ψάρι … ξεβρωμάει από το κεφάλι. Χρειάζεται λοιπόν η ομάδα παράγοντες που γνωρίζουν να διοικήσουν, να επενδύσουν, να αναπτύξουν. Όχι να γνωρίζουν τα μυστικά του αθλήματος, αυτή τη χοντρομαλακία που ακούμε και διαβάζουμε συνέχεια από άμπαλους, πληρωμένους χειροκροτητές, των, σχεδόν στο σύνολό τους, ανύπαρκτων προέδρων του ποδοσφαίρου (κυρίως).

Σ’ αυτό το σημείο μια παρένθεση για να σβήσουν τυχόν αντιρρήσεις. Η πιο πετυχημένη ελληνική ομάδα της σύγχρονης εποχής είναι χωρίς αμφιβολία ο Πεντάστερος, ο μπασκετικός Παναθηναϊκός. Υπάρχει κανείς που πιστεύει ότι οι Αφοι Γιαννακόπουλοι είναι γνώστες των τεχνικών στοιχείων του αθλήματος; null Άλλα πράγματα γνωρίζουν. Πως βρίσκεις «τεχνίτες» να σου κάνουν τη δουλειά, πως οργανώνεις πλάνο επενδύσεων σύμφωνα με το μετρητό που μπορείς να διαθέσεις, ώστε να έχεις κέρδη, ή στο προκείμενο τη μικρότερη δυνατή χασούρα. Σταματήστε λοιπόν να πιστεύετε αυτό το παραμύθι χωρίς δράκο, ότι ο πρόεδρας πρέπει να ξέρει μπάλα. Είναι μπούρδα, είναι παπαριά, είναι κατάπτυστος ύμνος σε άτομα τύπου Μάκη και Αχιλλέα. Που κάνουν ομάδες φωτοβολίδες, ανεβαίνουν ψηλά και σβήνουν απότομα.

Σε αντιδιαστολή ο Αφοι Αγγελόπουλοι έχουν βάλει 150 εκ. ευρώ περίπου στην ομάδα τους και έχουν αποκομίσει μόνο ένα κύπελλο. Γιατί; Γιατί αναμειγνύονται στα τεχνικά θέματα, όπως φημολογείται. Έχουν αλλάξει ένα κάρο προπονητές και 3-4 νταλίκες παίκτες, όπως το κάνουν οι προέδροι (οι λάθος τονισμοί είναι σκόπιμοι) της ξώραφης. Τουλάχιστον ας κοιτάξουν πως το κάνει ο «οχτρός», δεν είναι κακό. Καλά το λέει το άσμα του πρόσφατα θανόντος Μανώλη Ρασούλη, «άλλο ο ανοιχτομάτης κι’ άλλο ο αυγουλομάτης». null

Στο δια ταύτα, τα απαραίτητα χαρακτηριστικά.

  1. ΤΟ ΓΗΠΕΔΟ! Οι ικανοί παράγοντες γνωρίζουν ότι η κυρίαρχη προϋπόθεση για μια επαγγελματική ομάδα είναι το γήπεδο. Ομάδα χωρίς δικό της γήπεδο δεν είναι σοβαρή οπότε δεν πρόκειται ποτέ να γίνει μεγάλη, μπορείς μάλιστα να πεις ότι δεν είναι καν επαγγελματική. Έχετε δει, σε οποιαδήποτε επαγγελματική δραστηριότητα, καταξιωμένη εταιρία να είναι στο νοίκι;
  2. Κανονικές ακαδημίες και όχι «κρυφά σχολειά». Το κεντρικό γήπεδο είναι η βιτρίνα που εκθέτει η εταιρία τα προϊόντα που κατασκευάζει. Αλλού όμως υπάρχει εργοστασιακός χώρος όπου δημιουργούνται τα προϊόντα. Με μηχανές, εργάτες, προϊσταμένους παραγωγής, λογιστήριο και όλα τα χρειαζούμενα.
  3. Αλλού! Δεν φέρνεις μηχανές και εργάτες στο κατάστημα λιανικής να γεμίσεις το πάτωμα μουτζούρα. Θέλεις βοηθητικές εγκαταστάσεις, με 3-4 γήπεδα προπόνησης, με κανονικούς προπονητές, όχι πρώην παίκτες ή γενικώς πρώην, που το κύριό τους προσόν είναι οι καλές τους σχέσεις με τον πρόεδρα. Με μπάνια που να έχουν ζεστό νερό. Όσο και να σας φαίνεται παράξενο το ζεστό νερό είναι είδος σε ανεπάρκεια στα (ας πούμε) προπονητικά κέντρα που υπάρχουν.
  4. Σχεδιασμός (ελληνικά πλάνο :mrgreen: ) τουλάχιστον μεσοπρόθεσμος. Ομάδα που αλλάζει προπονητές σαν τα πουκάμισα είναι χασαποταβέρνα στα Βλάχικα. Αν αλλάζει και καμιά 15αριά παίκτες τη χρονιά είναι μαγειριό στην περιφέρεια της Ομόνοιας, μπαίνεις μέσα και βρωμοκοπάει μούργα. Γι’ αυτό και ανάμεσα στους θαμώνες στις κερκίδες είναι πολλοί … λαθρομετανάστες.
  5. Το ίδιο ισχύει και για το ρόστερ. Όταν βλέπεις να πηγαινοέρχονται κάθε μεταγραφική σεζόν πολλοί παίκτες έχεις να κάνεις με άμπαλη διοίκηση. Μια ομάδα στρωμένη, δηλαδή μετά τον 1ο-2ο χρόνο, κάνει λίγες μεταγραφές εντεκάδας, σε 2-3 θέσεις. Σε διαφορετική περίπτωση σημαίνει ότι έχει κάνει λάθη στη προηγούμενη σεζόν. Όλα τα άλλα είναι … βούρτσες μπλε, που χρησιμοποιούν οι προέδροι και οι αυλικοί τους για δικαιολογίες. Και οι δημοσιογαφομανατζαρέοι, αλλά αυτοί δικαιολογημένα γιατί χάνουν φράγκα αν γίνονται λίγες ακριβές μεταγραφές.
  6. Τμήμα ανίχνευσης ταλέντων (scouting). Το να πάρεις καταξιωμένους παίκτες των 30 παρά, είναι ευκολάκι. Αυτούς τους γνωρίζει και η κουτσή Μαρία. Η ικανότητα φαίνεται στο να φέρεις ένα Βιεϊρίνια, νέο, φτηνό και άξιο (τα σέβη μου στο Ζήση Βρύζα). Να φέρεις ένα παίκτη κάτω των 20 από τη Γ΄ Εθνική και κάτω, ένα Παπασταθόπουλο (τα σέβη μου στον Τόνι Σαβέφσκι). Αλλά αυτός ο τελευταίος θέλει επιπρόσθετα να τον δουλέψεις, να τον βελτιώσεις, και αυτό προϋποθέτει να μην έχεις κρυφό σχολειό αλλά ακαδημίες.
  7. Νοικοκυρεμένο ταμείο. Είναι σημείο των καιρών και απόφαση της UEFA, να μπει ένα τέλος στις παράλογες πρακτικές που ακολουθούν ακόμα και μεγάλοι σύλλογοι του εξωτερικού. Μαγαζί που μπαίνει μέσα κλείνει. Μια ενδιαφέρουσα μερική ανάλυση για κάποια από τα μελλούμενα μπορείτε να διαβάσετε σε άρθρο του Χρήστου Χαραλαμπόπουλου. Αυτό το χαρακτηριστικό το έβαλα πιο πολύ για να ευθυμήσουμε. Εδώ είναι πορνεία στα οικονομικά (και όχι μόνο) τα πολιτικά κόμματα, από τους αθλητικούς συλλόγους τι να περιμένεις. Να χαράξουν το δρόμο προς την τιμιότητα;
  8. Μια βασική σειρά προτεραιότητας. Φυσιολογικό είναι να κοιτάζει η προεδρία τα αποτελέσματα της ομάδας της, σαν να λέμε πωλήσεις, γιατί ορίζουν τα κέρδη, σε εισιτήρια, σε εισπράξεις από τηλεοπτικά δικαιώματα κ.λ.π. Αλλά πρωταρχική είναι η απόδοση της ομάδας στο γήπεδο, είτε χορτάρι, είτε παρκέ, είτε σάλα. Γιατί αυτή, η ποιότητα παιχνιδιού, είναι αυτή που καθορίζει αποκλειστικά την ποιότητα του προϊόντος που πουλάει η εταιρία. Και σε βάθος χρόνου αυτό θα καθορίσει τις πωλήσεις και τα κέρδη, γιατί θα εξασφαλίσει σταθερή πελατεία, επομένως πωλήσεις με διάρκεια.
  9. Τέλος καμιά κουβέντα για τη διαιτησία από τους συντελεστές της ομάδας. Δημοσιοποίηση απόψεων για τα κοράκια ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ για μεγάλη ομάδα. Εξάλλου αν γίνεται αυτό από τους παράγοντες εμείς οι φίλαθλοι τι θα κάνουμε, κλέφτες θα γίνουμε; Καθένας τη δουλειά του και τις αρμοδιότητές του, μη χέσω! Θέλω να επιστήσω την προσοχή σας σε αυτό το σημαντικό θέμα, γιατί εμείς οι φιλάθλοι δεχόμεθα αθέμιτο ανταγωνισμό από τους παράγοντες, που μας κλέβουν τη μπουκιά απ’ το στόμα. null

Σημ. Ευελπιστώ ότι όσα χαρακτηριστικά έχω ξεχάσει θα τα συμπληρώσουν οι επισκέπτες με μηνύματά τους. 🙄

2 Σχόλια to “Μεγάλη ομάδα”

  1. Kanthar0s Says:

    Τα πράγματα είναι πολύ απλά, αλλά το απλό μπορείς δύσκολα να το εφαρμόσεις. Δεν γίνεται να έχεις μια εταιρία και να μην έχεις ένα εταιρικό πλάνο. Πρόσεχε, εταιρικό πλάνο. Να ξέρεις τις δυνατότητες σου, να ξέρεις τι ζητάς, να ξέρεις ποιες είναι οι απαιτήσεις και που μπορείς να φτάσεις. Δεν χρειάζεται να ξέρεις πολύ μπάλα για να φτιάξεις ένα τέτοιο πλάνο. Όπως λες χρειάζεται μυαλό και σωστές επιλογές. Επιχειρηματικό μυαλό και εύστοχες επιλογές συνεργατών.

    Αυτό είναι το πρώτο σκέλος. Από κει και πέρα υπεισέρχεται ο οικονομικός παράγοντας. Όλα τα λεφτά του πλανήτη να έχεις, αν δεν έχεις καταστρώσει σχέδιο θα είναι σαν να τα πετάς στον ωκεανό. Το σχέδιο είναι απαραίτητο. Επαναλαμβάνω απαραίτητο. Οι περισσότεροι αδυνατούν να το καταλάβουν αυτό και στέκονται μόνο στον οικονομικό παράγοντα. Τρελαίνομαι όταν ακούω π.χ. οπαδούς στα ραδιόφωνα να λένε: »μα καλά δεν μπορεί να δώσει 300 χιλιάρικα». Ρε μάγκα έχεις κάτσει να μετρήσεις 300 χιλιάρικα; Επομένως, το αγωνιστικό σχέδιο θα προκύψει μέσα από το εταιρικό πλάνο. Εμείς πάμε αντίθετα. Πρώτα φτιάχνουμε μια ομάδα, παίρνουμε τους παίχτες από τους μάνατζερ και μετα ψάχνουμε να βρούμε τι στόχους πρέπει να έχουμε.

    Ουσιαστικά το εταιρικό πλάνο είναι όλη η δομή της λειτουργίας. Οι εγκαταστάσεις, η στελέχωση του προσωπικού, το ισοσύγιο οικονομικών πόρων και λοιπά. Αν δεν μπορείς να βάλεις μια τάξη σε όλα αυτά είναι σίγουρο με μαθηματική ακρίβεια ότι το αγωνιστικό πλάνο είτε θα δυσλειτουργεί είτε δεν θα υπάρχει καν.

    Έχει ωραία μέρα. Πάω για μια βολτούλα.

  2. 4minister Says:

    Το περίμενα ότι θα συμφωνήσουμε, αν πω το αντίθετο ψέματα θα είναι.

    Καλές γύρνες. 🙂


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: