Τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε

Με αφορμή κάποιες συζητήσεις που έγιναν εδώ, κρίνω σκόπιμο να γίνει μια ανακεφαλαίωση, όχι αθλητικής υφής, αν και αθλητικές συζητήσεις είναι η απαρχή και η αφορμή ετούτης της κουβέντας. Μέσα θα μπουν όλα, και τα σκληρά, οπότε όσοι είναι ευαίσθητοι μπορούν να διαλυθούν ησύχως. Δεν πρόκειται για προσταγή αλλά για προτροπή, αφού ότι σε χαλάει καλύτερα να μην το πίνεις. Υπάρχει επίσης για τους βιαστικούς η επιλογή να πάνε κατευθείαν στο ζουμί.

Το πρώτο έναυσμα δόθηκε με την περίπτωση του Μπομπ Κοζώνη, τον Οκτώβρη του 2009. Παρακολουθώντας τότε τα γραπτά του Αντώνη Πανούτσου, κατέληξα γρήγορα στο συμπέρασμα ότι ο Bob, συγγενής της Άντας Παπαντρέου, δεν διαθέτει μαρούλι. Άσχετα αν έλεγε τα ίδια με το Τζέφρυ, «λεφτά υπάρχουν». Προφανώς οι σχολές ψευτών στη Γιούσα διδάσκουν όλες τα ίδια συγγράματα!

Οι απαντήσεις των επισκεπτών ήταν συγκρουόμενες. Σημαντικότερη θετική θεωρώ την απάντηση του Νίκου, κατοίκου Ην. Πολιτειών, που είχε την πρόνοια και την ικανότητα να το ψάξει από εκεί, δίνοντας ενδιαφέροντα ευρήματα. Από την άλλη υπήρξαν απαντήσεις «αυτά τα λέτε γιατί δεν θέλετε να δείτε την ΑΕΚ δυνατή», προφανώς από ανθρώπους που διαβάζουν επιπόλαια τα κείμενα και ποτέ δεν αφιερώνουν το ελάχιστο χρόνο που χρειάζεται να τα μελετήσουν.

Παρόμοια περίπτωση αυτή του Βασίλη Φλωρίδη πριν λίγες εβδομάδες, που απ’ όπου και να τον πιάσεις ξυλώνεται το στρίφωμα. Αφορισμένος από το Πατριαρχείο, σχέσεις με τους ακροδεξιούς Γκρίζους Λύκους της Τουρκίας, σύμφωνα πάντα με τα ρεπορτάζ. Και από λεφτά μάλλον μπα. Την Πέμπτη 22/9 έγινε η ΑΜΚ του ΠΑΟΚ χωρίς αυτόν, αφού είχε ζητήσει να τον περιμένουν ένα μήνα, για να τακτοποιήσει τα απαραίτητα έγγραφα, όπως είπε. Ακόμα μερικοί πιστεύουν ότι υπάρχουν προοπτικές χρηματοδότησης.

Σημ. Ξεκίνησα το κείμενο χθες βράδυ και σήμερα με πρόλαβαν τα γεγονότα, αφού ο Σαχπατζίδης (αλλά και ο Φλωρίδης) δήλωσαν τέλος στη συνεργασία τους για το deal.

Τελευταία, αλλά όχι έσχατη, η περίπτωση του Βλάσση Τσάκα, ενός ανθρώπου με καθόλου κολακευτικό ιστορικό. Το 2001 επιχείρησε να μεσολαβήσει για την αγορά του ΠΑΟΚ από την μεγαλέμπορο κατεψυγμένων κρεάτων, Πατρίτσια από Αργεντινή. Επώνυμο δεν μάθαμε γιατί όταν ρωτήθηκε δήλωσε «όταν λες Πατρίτσια στην Αργεντινή, είναι σαν να λες Βαρδής στην Ελλάδα». Όπως όμως είπε κάποιος ακροατής σε αθλητικό ραδιόφωνο, όταν λέμε Βαρδής στην Ελλάδα εννοούμε τον Αντώνη Βαρδή! Επίσης είχαν τότε εμφανιστεί κάποιο ξενοδόχοι της Χαλκιδικής και της Καβάλας, που τον ονόμασαν κανονιέρη ή πιστολέρο, με την οικονομική πλευρά του όρου, που σημαίνει «άμα σε δαγκώσει λύσσαξες». Τώρα δηλώνει ότι θα φέρει πάνω σε άσπρο άλογο τον Άραβα πρίγκηπα και 7ο στη σειρά διάδοχο του θρόνου, Σουλτάν μπιν Νασσέρ αλ-Σαούντ, να πνίξει με πετροδόλλαρα τον Παναθηναϊκό, την ομάδα της καρδιά του. Παρεπιπτόντως στο Σουλτάν μπιν Νασσέρ αλ-Σαούντ δεν περιλαμβάνεται όνομα, όλες οι λέξεις αφορούν τίτλους ευγενείας. Ακόμα ωστόσο μερικοί πιστεύουν σ’ αυτό το διάτρητο κατασκεύασμα.

Το ζουμί, το ουσιαστικο μέρος της κουβέντας.

Ενδιαφέρον λοιπόν κοινωνικά παρουσιάζει το γεγονός ότι μεγάλη πλειοψηφία είναι δεκτική στο παραμύθι που την συμφέρει και πολύ δυσκοίλια σε ότι την τραυματίζει. Όλα αυτά χωρίς στοιχεία και επιχειρήματα, λογική της είναι ότι την εξυπηρετεί. Οι άνθρωποι αυτοί ακούν ότι θέλουν να ακούσουν, βλέπουν ότι θέλουν να δουν, αρκεί αυτό να υπόσχεται ένα καλύτερο αύριο. Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία λέει ο σοφός λαός και σε αυτό προφανώς βασίζονται οι διεθνείς σχολές φευτών να διδάξουν τους μαθητές τους ώστε να γίνουν ικανοί να πλασάρουν το «εμπόρευμά» τους αύριο στην κοινωνία. Υπάρχει ωστόσο ένας διαχρονικός τρόπος να αμύνεται κανείς στο παραμύθι, οι αρχές του.

Δυστυχώς στη σημερινή Ελλάδα αρχές όπως η ειλικρίνεια, η δικαιοσύνη, η αγάπη προς τους άλλους κ.λ.π. είναι είδος σε ανεπάρκεια. Τα σχολειά δημιουργούν τεχνικά ικανούς μαθητές για να πλαισιώνουν τις θέσεις εργασίας αλλά – κατά την εκτίμησή μου στοχευμένα – από παιδεία και κοινωνική μόρφωση ελλιπέστατους. Οι αρχές κάθε ανθρώπου είναι η αφετηρία κάθε λογικής διαδρομής που επιχειρεί. Η ονομασία τους αυτό σημαίνει. Η κάθε λογική διαδρομή που εκκινεί από λάθος αφετηρία είναι καταδικασμένη να βρεθεί σε λάθος προορισμό. Όταν οι αρχές δεν τηρούνται πιστά, σαν απαράβατα αξιώματα, με ευλάβεια, απεμπολείται η δυνατότητα συμπερασμάτων κοντά στην πραγματικότητα. Π.χ για όποιον έχει ενηλικιωθεί ισχύει το «μια φορά λαμόγιο, πάντα λαμόγιο», αυτό πρέπει να γίνει κτήμα μας. Όταν όμως είσαι ΚΑΙ ΕΣΥ ψεύτης, είσαι δεκτικότερος στο ψέμα των άλλων και – το χειρότερο – το συγχωρείς πολύ εύκολα αν δεν πλήττει άμεσα εσένα αλλά άλλους. Όταν είσαι άδικος συμβαίνει το ίδιο με την αδικία κ.ο.κ. Αυτή την ελαστικότητα των συνειδήσεών μας πληρώνει η Ελλάδα στις μέρες μας, αφού επιτρέψαμε να αναλάβει την εξουσία ένας Τζέφρυ με ιδιαίτερα χαμηλό δείκτη νοημοσύνης και να μας σύρει στις αιμοβόρες διαθέσεις των διεθνών τοκογλύφων. Εμείς το επιτρέψαμε όχι οι άλλοι, δεν υπάρχουν άλλοι, οι άλλοι είμαστε εμείς.

Στερνό 1. Παράλληλα να τονίσω ότι εξυπνάδα δεν είναι μόνο η ευστροφία, χρειάζεται και γνώσεις, που προϋποθέτουν μελέτη στα θέματα. Δεν φτάνει μόνο να κόβει το μυαλό κάποιου, αλλά είναι απαραίτητο να υπάρχει υλικό για κόψιμο. Αν δεν υπάρχει υλικό, γίνεται κόψιμο με αέρια, τσιρλιπιπί.

Στερνό 2. Η πραγματικότητα της ζωής δεν είναι βελούδινη, είναι τσουκνιδάτη, γι’ αυτό χρειάζεται εγρήγορση και προφυλάξεις. Αν σκέπτεται κανείς κουταβίσια, είναι δηλαδή ευκολόπιστος σε ότι του πλασσάρεται με «επισημότητα», τότε παίρνει τον τίτλο κορόιδο με χερούλια (για να πιάνεται εύκολα). Μέχρι και τον Τσακατσούκα μπορεί να πιστέψει. Ο τίτλος δεν του απονέμεται από τους άλλους, αλλά από τον καθρέφτη του. Πάει ασούμε να ξυριστεί και μαγκώνει το ξυραφάκι στα χερούλια. :mrgreen:
___________________________

Μουσική βοήθεια, σε ποίηση Κώστα Βάρναλη, μουσική Λουκά Θάνου και ερμηνεία από τη μνημειώδη φωνή του Νικόλα.

Σημασία να δώκετε στο ρεφρέν

Άιντε θύμα άιντε ψώνιο
άιντε σύμβολο αιώνιο
αν ξυπνήσεις μονομιάς
θα ‘ρθει ανάποδα ο ντουνιάς, θα ‘ρθει ανάποδα ο ντουνιάς

και στο κουπλέ

Και στον πόλεμο όλα για όλα
κουβαλούσα πολυβόλα
να σκοτώνονται οι λαοί
για τ’ αφέντη το φαΐ, για τ’ αφέντη το φαΐ

που μου θυμίζει Τζιγκερικούς vs Βγενοπουλικών. 🙄

Advertisements
Αναρτήθηκε στις Παρουσιάσεις. 8 Σχόλια »

8 Σχόλια to “Τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε”

  1. Kanthar0s Says:

    Συμφωνώ με αυτά που λες. Εσύ, δηλαδή, θεωρείς ότι είναι παραμύθι; Δεν το έχω ψάξει τόσο πολύ και δεν γνωρίζω. Για αυτό δεν έχω ασχοληθεί. Κι εμένα για λαμογιά μου φαίνεται, αλλά κρατώ μια πισινή. Και δυο μη σου πω. Και τρεις. Όσες και οι πάσες που δίνει ο Λέτο σε ένα 90 λεπτο.

    Για να καταλάβεις, ο Φλωρίδης είναι μεγαλύτερο παραμύθι από τον Τσάκα και τον Πρίγκιπα. Έκανε μπαμ από χιλιόμετρα. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά και να μην ήταν παραμύθι πολύ δύσκολα θα έμπαινε στην ΠΑΕ. Είχαν γνώση οι φύλακες, ήτοι η Επιτροπή ανταγωνισμού. Για Κόλκες, Βρύζες και Μπουζόπαιδα δεν θα πω τίποτα, διότι αν πω δεν θα με ξεπλένει τίποτα.

    Στην περίπτωση του Τσάκα δεν ξέρω αν γνωρίζουν οι φύλακες. Τι να πει κι ο Αδαμίδης που πάει στα τυφλά. Ότι κάτσει ρε παιδί μου. Μεγάλη κατάντια φίλε. Αν ο Πρίγκιπας αποδειχθεί παπατζιλίκι, μεγάλη πίκρα για το ελληνικό ποδόσφαιρο και τον ΠΑΟ. Τα έχω περάσει με την ομαδάρα μου και ξέρω τι σου λέω. Ο Βγενόπουλος, άραγε, που χάθηκε;

  2. 4minister Says:

    Από την απάντησή σου καταλαβαίνω ότι στις απορίες σου ίσως υπάρχουν απαντήσεις στο προηγούμενο θέμα, Παναθηναϊκός al Arab, ακόμα και στα σχόλια εκεί. 🙂

    Σε τούτο το θέμα, είναι ξεκάθαρο ποιο κομμάτι θεωρώ το σημαντικότερο και στο οποίο θα προτιμούσα να επικεντρωθεί η συζήτηση. 😉

  3. Kanthar0s Says:

    Είναι εξαιρετικά δύσκολο να επικεντρωθούμε στο κομμάτι που θες. Είναι πολλές οι συνιστώσες.

    Έστω, λοιπόν, ότι δεχόμαστε πως είναι παραμύθι. Γιατί προβάλλεται; Προφανώς διότι πουλάει. Γιατί το δέχονται οι οπαδοί; Διότι, όπως λες, η ελπίδα πεθαίνει τελευταία. Όπως είχα πει, αν η όλη υπόθεση προκύψει φούσκα, τότε μπαίνεις και επίσημα στην νέα εποχή της γκρίνιας και της μιζέριας.

    Αν είναι όντως παραμύθι και δεν βγαίνουν οι ρεπόρτερ να το δηλώσουν, τότε είναι συνένοχοι. Αλλά είπαμε: το θέμα πουλάει. Οι οπαδοί δεν έχουν σωστή κρίση για το ποιον ψηφίζουν και δεν μπορούν να κάνουν κουμάντο σπίτι τους. Θα έχουν κρίση για τον Τσάκα. Είναι οι ίδιοι που κράζουν τους πάντες και τα πάντα, αλλά αν βρισκόντουσαν στη θέση τους θα έκαναν τα ίδια και χειρότερα. Επομένως, για ποια παιδεία μιλάμε ρε Υπουργέ;

    Εδώ ακόμα δεν έχουμε καταλάβει ότι δεν πρέπει να πετάμε τα απορρίματά μας στο δρόμο. Δεν έχουμε καταλάβει ότι δεν πρέπει να ξοδεύεις περισσότερα από αυτά που βγάζεις. Δεν πρέπει να οδηγείς χωρίς κράνος ή ζώνη. Και το χείριστο είναι ότι δεν έχουμε καταλάβει ότι όλα αυτά πρέπει να γίνονται για εμάς τους ίδιους. Για εμάς τους ιδιούς που επηρεάζουμε τις ζωές άλλων ανθρώπων. Του γείτονα, του φίλου ή του παιδιού μας. Εμείς σκεφτόμαστε αποκλειστικά τον εαυτούλη μας.

    Οι ρεπόρτερ θέλουν να »πουλήσουν». Οι δημοσιογράφοι να το παίξουν μετά Χριστόν προφήτε κι ας μην δηλώνουν ποτέ την αλήθεια ή έστω να την δηλώνουν σε επιλεκτικές περιπτώσεις -είναι χειρότερο. Και τέλος φτάνουμε στους οπαδούς που δεν τουςνοιάζει πότε, πως κι από που θα έρθουν τα λεφτά. Απλά θέλει να βαυκαλίζεται ότι η ομάδα που υποστηρίζει είναι η καλύτερη. Λες και είναι πολιτικό κόμμα που θα σώσει την Ελλάδα. Κάποιοι βρίσκουν και τα κάνουνε. Το έδαφος είναι πρόσφορο.

    Κλείνω όπως ξεκίνησα: έστω ότι είναι παραμύθι. Κρατώ πισινή κυρίως επειδή με έχει προβληματίσει η στάση Βγενόπουλου.

    • 4minister Says:

      Πρώτα τα ποδοσφαιρικά.

      Για το Φλωρίδη την ίδια γνώμη είχα. Κάπου είχα γράψει ότι για να βάλεις λεφτά πρέπει πρώτα να έχεις και ύστερα να θέλεις. Μόλις είχα δει τη φωτό του με το καπελάκι και κατάλαβα.

      Για τα φρέσκα έχω να πω ότι ο κοντός και χοντρός, σαν ρομποτικό ηλεκτρικό πλυντήριο :mrgreen: , αποκλείεται να έχει την οποιαδήποτε σχέση με οποιονδήποτε της Σαουδικής βασιλικής οικογένειας. ΤΕΛΟΣ! Όχι λόγω του παρουσιαστικού του μόνο, αλλά κυρίως λόγω του παρελθόντος του. Δεν μπλέκουν αυτοί με άτομα που έχουν ανεξίτηλους λεκέδες.

      Προφανώς κάμποσοι «δημοσιογράφοι» συνεισφέρουν, με το αζημίωτο, στην υπόθεση. Και κάποιοι άλλοι, με βάση την παρακάτω παράγραφο, γράφουν μπαρούφες.

      Στα κοινωνικά θέλω να σταθείς στο «οι αρχές κάθε ανθρώπου είναι η αφετηρία κάθε λογικής διαδρομής που επιχειρεί». Θεωρώ ότι η ανεπάρκεια αρχών συνεπάγεται άτομα που άγονται και φέρονται, εκτός της χαμηλής ποιότητας κοινωνικής παρουσίας τους. Από εκεί ξεκινούν όλα, γι’ αυτό ονομάστηκαν αρχές. Στα υπόλοιπα, λέμε περίπου τα ίδια με διαφορετική φρασεολογία.

  4. michaelsen Says:

    Μολονότι ο αγαπητός 4minister θέλει να πάει αλλού την συζήτηση, η ιστορία με τον «δήθεν» πρίγκηπα αποτελεί έναν πρωτοφανή βιασμό της λογικής.
    Ζούμε εποχές νερού του Καματερού και Αθανασίας του Αιγάλεω.
    Σε αυτό το έκτρωμα πρωτοστατούν τα «κατεστημένα» ΜΜΕ.

    • 4minister Says:

      Αυτό που λες, για το βιασμό της λογικής, το έγραψα ξεκάθαρα χωρίς να σηκώνει παρερμηνείες στο προηγούμενο θέμα. Χαρακτηρίζοντας το σαν mind crash test, και το λόγο που γίνεται, σαν αντιπερισπασμό στους κοινωνικούς προβληματισμούς. Τα δυό θέματα είναι δεμένα για να καταλάβει κάποιος ολοκληρωμένα την άποψή μου.

      Επίσης στο θέμα Συνέντευξη Βγενόπουλου είχα αναφέρει πως:

      Προφανώς παρακολουθούμε μια καλοσκηνοθετημένη παράσταση που τα έχει όλα. Ακόμα και κορώνες (ξεκατινιάσματα). Με σκοπό να αποσπάσουν την προσοχή μας από σημαντικότερα θέματα, όχι ποδοσφαιρικής φύσης αλλά πολιτικής. Όπως και τότε με τις καθημερινές διαρροές των συνομιλιών, που μόλις ψηφίστηκε το μνημόνιο κόπηκαν μαχαίρι. Μη ξεχνάμε την πολύ στενή σχέση και των δυό ανδρών με την πολιτική ηγεσία. Που λογικά συνεπάγεται τη μεγάλη προθυμία τους να βοηθήσουν στα δύσκολα με αντιπερισπασμούς και διαιρέσεις σε αντιμαχόμενες ομάδες.

      Από την αρχή της ιστορίας μεταβίβασης έχω την ίδια άποψη και μένει να δούμε αν πέφτω μέσα ή έξω. Όμως όταν στήριξε την ιστορία του πρίγκηπα ο Παπαχελάς, κατάλαβα (σιγούρεψα) ότι είναι πολύ χοντρό το παιχνίδι για να είναι μόνο ποδοσφαιρικό. 😉

      Στερνό. Πολύ καλός ο παραλληλισμός με το νερό Καματερού και την Αθανασία του Αιγαλέου (ντοπιολαλιά), που τους θυμήθηκες! 😛

  5. michaelsen Says:

    ορισμένοι ελπίζουν ότι θα κερδίσουν το τζόκερ και αυτομάτως θα γίνουν κροίσοι με 7 γράμματα.
    άλλοι πιστεύουν ότι οι μετοχές της banque d’ orient θα σβήσει το δημόσιο χρέος μας.
    κατα βάθος το ξέρουν ότι οι ελπίδες τους είναι φρουδες αλλά θέλουν να ζουν στο όνειρο γιατί η πραγματικότητα είναι ζοφερή.

    γι αυτό και όσοι πιστευουν αυτο το παραμύθι δεν πιστευουν ουτε τον τσακα ουτε τον πριγκηπα αλλά το παραμύρι. γι αυτο και λενε «αν 1/1.000.000 ισχύει;»
    και πάντα υπό την μορφή ερωτήματος πιο πολύ για τον εαυτό τους.
    δυστυχώς η ελληνική κοινωνία έχει διαβρωθεί και δύσκολα υπάρχει γυρισμός.
    εγώ απαξιώ να ασχοληθώ με τον πρίγκηπα αλή μπαμπα.

    • 4minister Says:

      Κάτσε καλά, πάλι αλλάζεις το όνομα; Τώρα τον λένε Αλή Μπαμπά και όχι Μαχμούντ Μπιν Λιγούρ Αλ Μπατίρ; :mrgreen: Δεν σηκώνει και ο Βλάσσης το κινητό, το φελέκι μου!


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: